Senator Stanisław Pawlak poinformował o odpowiedzi z Ministerstwa Aktywów Państwowych na swoją interwencję w sprawie funkcjonowania placówek pocztowych we Włocławku i powiecie. Była ona reakcją na sygnały mieszkańców zaniepokojonych ograniczeniem niektórych usług.
Minister aktywów państwowych Jakub Jaworowski zapewnił, że wewnętrzne zmiany organizacyjne w placówkach pocztowych nie oznaczają zmierzania do likwidacji Poczty, a jedynie realizacji planu transformacji i dostosowywania zakresu usług do faktycznych lokalnych potrzeb. Na podstawie informacji Poczty Polskiej, minister stwierdził, iż zarówno godziny urzędowania, jak i rozmieszczenie placówek pocztowych jest zgodne z ministerialnym rozporządzeniem w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego z 2013 r.
W sprawie „kilometrówek” – pracownicy korzystają z pojazdów prywatnych zgodnie z regulaminem, a koszty są rozliczane i ewidencjonowane.
Odnośnie do rozliczenia udziału Poczty Polskiej w organizacji wyborów korespondencyjnych w czasie pandemii – spółka nadal dochodzi w sądzie zwrotu ponad 13 mln zł (w tym kwoty VAT i kosztów utylizacji dokumentów).
Realizowany w Poczcie tzw. Plan Transformacji, którego celem jest poprawa sytuacji finansowej pozwala na korzystanie z dotacji na świadczenie pocztowej usługi powszechnej w latach 2021–2025, jako pomocy publicznej, co Komisja Europejska uznała za zgodną z prawem.
Publikujemy pełny tekst odpowiedzi ministra na interpelacje senatora – TUTAJ.
Stanisław Pawlak przyjmując wyjaśnienia ministra, jednocześnie zdeklarował swoim wyborcom, że sprawę będzie nadal monitorował, bo każdy głos dot. nieprawidłowości, utrudniających warunki życia lokalnej społecznosci jest ważny i będzie dostrzeżony.
O interwencji senatora S. Pawlaka pisaliśmy TUTAJ.
Opr. nim, 9 kwietnia 2025 r.